Nowe Mitsubishi Pajero i L200

Przybyłe do Poznania prosto wystawy w Genewie Mitsubishi L200 5. serii to całkowicie nowa konstrukcja i prekursor nowej generacji pickupów. Konstruktorom udało się stworzyć nieosiągalną dotąd kombinację – nowe Mitsubishi L200 to pierwszy na rynku pojazd do ciężkiej pracy w terenie, który oferuje komfort i własności jezdne samochodu osobowego. Na poznańskim stoisku marki spod znaku Trzech Diamentów będzie można także zobaczyć debiutujące niedawno w Polsce Mitsubishi Pajero 2015 w wersji przystosowanej do jazdy w trudnym terenie.

Mitsubishi L200 Mitsubishi L200 Mitsubishi L200 Mitsubishi L200 Mitsubishi L200

5. seria Mitsubishi L200 – prekursor nowej ery pickupów tuż po debiucie w Genewie

Nowe Mitsubishi L200 miało swoją europejską premierę na 85. Genewskim Międzynarodowym Salonie Samochodowym i prosto stamtąd przewieziono je do Poznania na przedpremierowy pokaz w Polsce. Pojazd jest pierwszym pickupem, który może służyć do ciężkiej pracy, ale zapewnia przy tym własności jezdne i wygodę samochodu osobowego.

Muskularne nadwozie

L200 piątej generacji wyróżnia całkowicie nowa, atletyczna stylistyka nadwozia zbudowanego na nowej ramie konstrukcyjnej. Masę samochodu utrzymano na niskim poziomie, uzyskując znakomity stosunek mocy do masy a współczynnik oporu powietrza Cx udało się obniżyć do wielkości 0,40. Powiększono ilość miejsca w kabinie, przy zachowaniu kompaktowych wymiarów samochodu (uzyskując też najmniejszy promień skrętu w tym segmencie pojazdów, wynoszący 5,9 m) i zapewniając długość przestrzeni ładunkowej na konkurencyjnym poziomie.

Nowy silnik i przekładnie

Pojazd napędza nowoczesny, niskoprężny silnik Diesla o pojemności 2,4 litra i mocy 181 KM z systemem zmiennych faz rozrządu. Całkowicie nowa 6-biegowa przekładnia manualna (oraz nowy 5-biegowy automat) pozwoliły poprawić osiągi samochodu, obniżyć emisję CO2 i ograniczyć zakres czynności obsługowych.

Wnętrze – wyższa jakość i komfort

We wnętrzu nowego Mitsubishi L200 uzyskano znaczący, łatwo zauważalny postęp w jakości wykonania, zapewniono wygodniejsze fotele i lepszą pozycję za kierownicą, zredukowano drgania i hałasy, co przekłada się na lepsze wrażenia z jazdy i wyższy komfort podróżowania.

Wyższa trwałość, niezawodność i bezobsługowe podzespoły

Znacząco poprawiono też trwałość samochodu już na etapie konstrukcyjnym – od wzmocnionego nadwozia i ramy, po wydłużone przebiegi międzyobsługowe układu napędowego (wymiana oleju w silniku co 20.000 km zamiast 15.000 km, przekładnia automatyczna bezobsługowa, zamiast obsługi co 80.000 km), czy bardziej rozbudowane zabezpieczenie przed korozją.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa

Nowe L200 oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa: napędu na dwie osie Super Select 4WD II (z reduktorem), z nowym, elektronicznym wyborem trybu pracy za pomocą przełącznika obrotowego, uzyskano o 7% wyższą sztywność skrętną ramy podwozia o całkowicie nowej konstrukcji, zoptymalizowano geometrię zawieszenia kół, wprowadzono systemy aktywnego bezpieczeństwa, jak ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu (LDW), wspomaganie stabilności przyczepy (TSA), wspomaganie ruszania na wzniesieniu (HSA), wprowadzono reflektory HID (oświetlenie do jazdy dziennej LED oraz projekcyjne reflektory biksenonowe) zapewniające wyższe bezpieczeństwo jazdy nocą, szczególnie w warunkach zimowych. Nowa wersja opatentowanej przez MMC struktury nadwozia RISE i 7 poduszek bezpieczeństwa, w tym kolanowa dla kierowcy zapewnia znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa biernego.

Bogate wyposażenie

Nowe Mitsubishi L200 oferuje wyjątkowo bogate wyposażenie w skład którego wchodzą między innymi kamera cofania, bezkluczykowy rozruch przyciskiem Engine Stop/Start, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, regulacja kąta i odległości kierownicy czy dwustrefowa automatyczna klimatyzacja wnętrza.

W Polsce już jesienią

Polski debiut rynkowy nowego Mitsubishi L200 jest planowany na jesień bieżącego roku.

Mitsubishi Pajero Mitsubishi Pajero Mitsubishi Pajero Mitsubishi Pajero2 Mitsubishi Pajero1 Mitsubishi Pajero

Ekstremalne Mitsubishi Pajero 2015

Drugim modelem eksponowanym przez Mitsubishi w Poznaniu jest debiutujący niedawno na polskim rynku, rozsławiony dzięki sukcesom w Dakarze, terenowy SUV Mitsubishi Pajero 2015 po face liftingu w wersji przygotowanej do jazdy w ciężkim terenie.

Słynna terenówka i dotąd niepobity rekord 12 zwycięstw w Dakarze …

Mitsubishi Pajero to jeden z dwóch najbardziej znanych modeli spod znaku Trzech Diamentów. Światową sławę zdobył dzięki rajdowi Dakar, który uchodzi za najtrudniejszą dla człowieka i samochodu próbę sportową. Mitsubishi Pajero jest najbardziej utytułowanym samochodem w 36-letniej historii tego rajdu-maratonu i ma na swoim koncie dwanaście zwycięstw. Aż w pięciu edycjach Dakaru wszystkie miejsca na podium przypadły zawodnikom zasiadającym za kierownicą Pajero. Żaden z producentów samochodów, motocykli bądź ciężarówek nie osiągnął takich rezultatów, jak Mitsubishi a rekord 12 zwycięstw nie został dotąd pobity przez inną markę.

… dzięki niezrównanemu napędowi 4×4 i niezawodności
Wkraczając na nowe terytoria – jak to miało miejsce np. w 1983 roku w przypadku debiutującego wtedy,

pierwszego modelu Pajero – samochody terenowe firmy Mitsubishi Motors nigdy nie czyniły tego kosztem wytrzymałości, dzięki czemu te niezwykle twarde pojazdy chętnie znajdowały nabywców wśród architektów, farmerów czy weterynarzy. W odróżnieniu od luksusowych SUV-ów, terenówki, takie jak model Pajero znalazły sobie unikalną niszę rynkową, gdzie przede wszystkim liczą się możliwości terenowe w połączeniu z komfortem i niezawodnością.

Te cechy i dobre osiągi są gwarantowane dzięki solidnej konstrukcji Mitsubishi Pajero (rama zintegrowana z nadwoziem), mocnej, oszczędnej, wysokoprężnej, turbodoładowanej jednostce napędowej z układem wtryskowym Common Rail o pojemności 3.2 litra i mocy 200 KM oraz znakomitemu układowi napędu na 4 koła Super Select 4WD z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Z silnikiem współpracuje inteligentna, automatyczna, pięciobiegowa skrzynia biegów INVECS-II (Innovative Vehicles Electronic Control System) z sekwencyjnym trybem “Sport Mode”, która dopasowuje się do stylu prowadzenia kierowcy i dobiera przełożenia odpowiednio do zapamiętanych danych. Ogromne możliwości w terenie dają znakomite parametry – 700 mm głębokość brodzenia, 45-stopniowy kąt pochylenia, 35-stopniowa zdolność wspinania czy 34,5-stopniowy kąt natarcia. Mitsubishi Pajero może holować przyczepy o masie 3500 kg.

Facelift 2015

Zachęcona świetnymi wynikami sprzedaży (do dziś sprzedano ponad 3 miliony egzemplarzy Mitsubishi Pajero) firma MMC nieustannie pracuje nad udoskonalaniem swojego wciąż niezwykle popularnego modelu Pajero, jednocześnie zachowując wyjątkowy charakter tego auta. Najnowszy model 2015 otrzymał nowy przedni zderzak i atrapę chłodnicy oraz nową osłonę koła zapasowego w kolorze nadwozia na tylnych drzwiach pojazdu. Standardem w Polsce są ponadto światła do jazdy dziennej w technologii LED, znakomity system audio prestiżowej firmy Rockford Fosgate 2 DIN z dużym wyświetlaczem, system monitorowania ciśnienia w oponach TPMS i nowy kluczyk ze składanym grotem.

Oferta w Polsce

W Polsce Mitsubishi Pajero Wagon (5-drzwiowe) i Mitsubishi Pajero 3D (trzydrzwiowe) są dostępne w bogato wyposażonej wersji Instyle AT. Na długiej liście standardowego wyposażenia tej wersji znajdują się światła dzienne LED, automatyczna klimatyzacja, skórzana tapicerka siedzeń wraz z pokrytą skórą kierownicą i gałką zmiany biegów, tempomat i zestaw Bluetooth ze sterowaniem w kierownicy, kamera cofania, okno dachowe, elektryczna regulacja siedzenia kierowcy (w Pajero 5D także pasażera), przednie reflektory ksenonowe i elektrochromatyczne lusterko wsteczne a Pajero 5D oferuje dodatkowo zestaw audio Rockford Fosgate. O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów Mitsubishi Pajero 2015 dbają systemy stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, układy wspomagania hamowania i priorytetu hamulca, wzmocnienia boczne w przednich drzwiach, zestaw 6 poduszek bezpieczeństwa – czołowe i boczne kierowcy oraz pasażera a także kurtynowe poduszki powietrzne dla 1. i 2. rzędu siedzeń. Mitsubishi Pajero 2015 jest dostępne w 7 kolorach nadwozia. Wersja 5-drzwiowa kosztuje 229 990 zł (auta wyprodukowane w 2014 roku – 186 090 zł). 3-drzwiowa odmiana Mitsubishi Pajero 2015 (produkcja 2015) jest dostępna w cenie 159 990 zł (po zniżce 10 000 zł).

Poznań – jeszcze bardziej terenowo

Wersję Pajero 2015 prezentowaną na poznańskiej wystawie wyposażono dodatkowo w pakiet akcesoriów do jazdy w terenie. W jego skład wchodzi zestaw sprężyn i amortyzatorów Ironman +2, który podnosi zawieszenie auta o 5 cm, wyciągarka Superwinch Tiger Shark 9500 z liną syntetyczną i ślizgiem oraz płytą montażową, komplet aluminiowych, 5-milimetrowych osłon silnika, skrzyni biegów i reduktora, snorkel Safari, aluminiowe, 18-calowe obręcze kół z oponami typu AT firmy Yokohama, bagażnik dachowy Front Runner oraz 4 reflektory dalekosiężne Max Tel.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.